۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۷۸۲۴

نرخ بيسوادي در چهارمحال و بختياري به 8.22 درصد كاهش يافت

معاون سواد آموزي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري گفت: در سال 85 نرخ بيسوادي استان 9.58 درصد بود كه اين ميزان به 8.22 درصد در گروه سني 49-10 سال در سال‌جاري كاهش يافته است.
نرخ بيسوادي در چهارمحال و بختياري به 8.22 درصد كاهش يافت
به گزارش جهانبین ، امير حسن پور گفت: طي دولت‌هاي نهم و دهم فعاليت‌هاي شاخصي در حوزه معاونت سوادآموزي استان در راستاي افزايش نرخ باسوادي در استان انجام شده است.

وي با اشاره به بيانات امام خميني(ره) در راستاي افزايش سوادآموزي گفت: سوادآموزي امر مهمي است كه تمدن، اسلام، انسانيت و همه چيز را تحت تأثير قرار داده است.

حسن پور از كاهش بيسوادي در گروه سني 49-10 سال از سال 85 تاكنون خبر داد و گفت: تعداد باسوادان اين گروه سني از 58 هزار و 280 نفر در سال 85 به 49 هزار و 981 نفر در سال گذشته افزايش يافته است.

معاون سواد آموزي  آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري افزود: در هشت سال اخير در اين استان تعداد 28 هزار و 98 نفر سواد آموز در دوره مقدماتي، 29 هزار و 734 نفر در دوره تكميلي، 8 هزار و 646 نفر سوادآموز در دوره پاياني، 4 هزار و 851 نفر در دوره پنجم، 2 هزار و 519 نفر در دوره سوادآموزي و 884 نفر در دوره انتقال تحت پوشش قرار داده شدند.

 وي با اشاره به كاهش نرخ بيسوادي استان گفت: در سال 85 نرخ بيسوادي استان 9.58 درصد بود كه اين ميزان به 8.22 درصد در گروه سني 49-10 سال كاهش يافته است.

 حسن زاده تدوين سند برنامه پنج ساله سوادآموزي با هدف تحقق كامل باسوادي در گروه سني زير 50 سال را از دستاوردهاي دولت دهم دانست و اذعان داشت: اصلاح ساختار اداري و ادغام واحدهاي استاني و شهرستاني نهضت سوادآموزي در ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها و پالايش اطلاعات اسمي افراد بيسواد و كم سواد در مناطق شهري و روستايي از ديگر اقدامات در اين دولت است.

  وي ادامه داد: تسهيل در تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله آموزش براي همه، اصلاح نظام ارزشيابي تحصيلي، برون سپاري فعاليت‌هاي قابل واگذاري به اشخاص حقيقي و حقوقي استان در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري و افزايش توانمندي نيروي انساني از ديگر اقدامات دولت‌هاي نهم و دهم بود.

مرجع : پایگاه خبری تحلیلی زنگ خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۳:۱۳

26 Dec 2019